Brak produktów
Ceramizer - preparat do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia silnika motocyklowego.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju w silniku. Warstwa ceramiczno-metalowa narasta we wszystkich miejscach gdzie występuje tarcie metalu o metal a w szczególności w miejscach zużytych (wytartych).
Warstwa ta wyrównuje i pokrywa mikrodefekty, rysy i deformacje powierzchni podlegających tarciu. Można to porównać do mikronadspawania cienkiej warstwy materiału w zużytych miejscach. Proces narastania warstwy trwa do około 1500 km przebiegu.
Oczyszcza układ zasilania paliwem podczas eksploatacji - wydłużając jego trwałość. Produkt ten skutecznie czyści wtryskiwacze paliwa oraz usuwa nagar z komory spalania, denek tłoków, grzybków zaworów.
Uszlachetniacz do paliwa CP różni się od pozostałych kategorii Ceramizerów przede wszystkim tym, że nie tworzy powłoki ceramiczno-metalowej na powierzchniach z którymi ma styczność. Jego działanie ukierunkowane jest na właściwościach czyszczących.
W jaki sposób dochodzi do zanieczyszczeń układu paliwowego?
W zbiorniku paliwa dochodzi do gromadzenia się wody, która wytrąca się z powietrza znajdującego się w baku na skutek zmiennych temperatur, w połączeniu z metalową powierzchnią dna baku (woda jest cięższa od paliwa), powoduje korozję, a w rezultacie tworzenie rdzy.
Rdza wraz z innymi zanieczyszczeniami, np. zawartymi już w paliwie może zostać oczyszczona/zatrzymana w filtrach paliwa oraz na sitkach pompy paliwowej.
W praktyce jednakże część zabrudzeń przedostaje się do wtryskiwaczy.
Ich nagromadzenie może wywołać niewłaściwą pracę wtryskiwaczy co znacząco pogarsza jakość rozpylania paliwa i jego atomizacji z powietrzem.
Nadmiar zanieczyszczeń we wtryskiwaczach może spowodować dalsze, poważne usterki.
Dodatki do paliw w postaci uszlachetniacza do benzyny Ceramizer CP w wielu przypadkach pozwalają uniknąć kosztownej regeneracji wtryskiwaczy lub zastopować spalanie stukowe wywołane osadzonym nagarem - wystarczy stosować je co około 10 000 km.